torsdag 25 oktober 2012

Upp som en sol ner som en pannkaka

Igen make hemma ikväll, kvar i Lund för observation då han reagerade på MabThera som han fick i eftermiddags i ryggmärgen. Han har fått MabThera så många gånger att vi tappat räkningen och aldrig reagerat på det... 

Jag var inte där så jag vet inte exakt vad som hände och jag är jävligt förbannat att ingen från sjukhuset ringde till mig! Jag fick reda på det när jag ringde till maken för att höra när han skulle komma hem. Då var han ganska tagen själv och groggi efter alla mediciner de pumpat i honom för att häva reaktionen. Att använda MapThera i ryggmärgen är väldigt ovanligt och inte helt okomplicerat, något vi fått erfara idag. Dock är det också det enda som verkar fungera för att få ner virus nivåerna i CNS.

Neutrofila är nu nere på 0,4 vilket betyder att han är väldigt infektionskänslig. Hoppas få hem honom imorgon. Vår underbart trotsiga tvååring promenerar omkring på mina nerver...