söndag 20 januari 2013

Inkubationstid?

Maken har fått calici sapo (variant på vinterkräksjukan) vilket gör att han är så kallad gulisolerad. Han får inte lämna rummet och hälsar man på måste man vara på rummet enbart. Personalen har handskar, munskydd och plastrockar på sig när de går in till honom. Vi fick reda på det igår men troligen har han haft det några dagar. Vi som hälsar på, jag, makens föräldrar och makens bror har än så länge inte blivit sjuka. Hoppas vi slipper, inkubationstid på 12-48 timmar. Igår kom även vänner på besök 10 minuter efter att de kommit fick vi reda på att maken var smittad, men vi har modiga vänner, de stannade i alla fall, hoppas ni också klarat er!

Lilla Loppan har en monsterförkylning med feber, hosta och rinnande näsa. Han har varit sjuk sedan i torsdags. Jag bara måste var immun mot både calici och monsterförkylning för om jag blir sjuk vet jag inte riktig hur det ska gå...

Jag skulle åkt på kurs med jobbet måndag-tisdag men det verkar ogenomförbart med sjuk make i Lund och sjukt barn här hemma...